Welcome To My Amature Radio Web Site Nine Whiskey Two Victor Sierra India 9W2VSI QRT 73 & 88

Rabu, 1 September 2010

Kod Etika Radio Amatur

1. Amator Radio Berjiwa Perwira.

· Secara sedar ia tidak akan menggunakan udara untuk kesenangan peribadi sedemikian rupa sehingga mengurangi kesenangan atau pun menyusahkan orang lain.

2. Amator Radio adalah Setia

· Ia mendapat izin amator dari pemerintah kerana organisasinya dan akan setia dan patuh kepada negara nya dan organisasi nya.

3. Amator Radio adalah Progresif

· Ia selalu sesuaikan stesen radionya selaras dengan ilmupengetahuan kini. Ia membuatnya dengan baik dan efisiendan menjaga nya dengan bersih dan teratur.

4. Amator Radio adalah Ramah Tamah

· Jika diminta, ia akan menghantar berita dengan perlahandan sabar. Kepada yang kurang berpengalaman ia akan memberi nasihat, bantuan dan pertimbangan secara ramah tamah.

5. Amator Radio adalah Berjiwa Seimbang.

· Radio merupakan hobinya, ia tidak akan membenarkan hobinya mempengaruhi kewajipan nya terhadap rumahtangga, pekerjaan, persekolahan atau masyarakat sekitarnya.

6. Amator Radio Patriotik

· Ia selalu siap sedia dengan pengetahuan dan stesen radio untuk mengabdikan kepada negara dan masyarakat.

*Prinsip / Kod Etika Radio Amatur *de 9W2VSI

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kalau Nak Tahu Kena Klik Ok!

Dia Update, Kita Baca

Nak Cakap Jugak-Jugak!!!

Thanks for dropping by my blog. Bagi yang dah baca dan suka, sila la follow and put my blog kat your bloglist then tulis kat komen. Nescaya I will do the same. hehehe. Tapi kalau dah baca dan xsuka, menyampah atau xboleh terima blog saya ni senang je, TAK PAYAH BACA lagi. Senang kan? Have a nice day~!!